Кіборги проти ватників: гібридність, вепонізація інформації та медіатизована реальність у сучасних українських фільмах про війну

Автор(и)

  • Юлія Ладигіна Університет штату Пенсильванія

DOI:

https://doi.org/10.21226/ewjus588

Ключові слова:

інформаційна війна, воєнний фільм, сучасне українське кіно, кінематографічні уявлення про війну на Донбасі, «Кіборги: Герої не вмирають» Ахтема Сеітаблаєва (2017), «Донбас» Сергія Лозниці (2018)

Анотація

Аналізуючи блокбастер Ахтема Сеітаблаєва «Кіборги: Герої не вмирають» (2017) та авторський фільм Сергія Лозниці «Донбас» (2018), ця стаття доводить, що найновіший цикл українських фільмів про війну вартий уваги критиків не тільки як документування важливих трансформацій сучасного українського суспільства, але і як медіум, що передає оригінальне бачення гібридної природи сучасної війни та її стрімкої медіатизації. Це є відносно новими темами у воєнних фільмах. У статті використовуються постколоніальне поняття та кібер-теорії гібридності, концепція симулякрів Бодріяра (Baudrillard) та марксистське поняття «хибної свідомості» для ілюстрування того, як пострадянські, постколоніальні та постправдиві аспекти пошматованої війною України переплітаються в роботах Сеітаблаєва та Лозниці, виводячи на перший план нещодавні зміни природи війни. Як показують обидва проаналізовані фільми, конфлікт наразі визначається не так високотехнологічними збройними операціями та прямим знищенням супротивника, як безконтактною війною та її наслідками для тих, кого вона безпосередньо зачіпає.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Юлія Ладигіна, Університет штату Пенсильванія

 

 

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-03-30